1
    KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
    Koncepcja pracy naszego przedszkola oparta jest na celach i zadaniach
    zawartych w aktach prawnych:
    Ustawa o Systemie Oświaty
    Statut Przedszkola Nr 59
    CELE I ZADANIA GŁÓWNE :
    1. Zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa oraz optymalnych
    warunków dla ich prawidłowego rozwoju odpowiednio do ich potrzeb
    i możliwości przedszkola.
    2. Organizowanie procesu kształcenia zapewniającego wszechstronny
    i harmonijny rozwój każdego wychowanka w tym przygotowanie dziecka
    do podjęcia nauki w szkole.
    3. Diagnozowanie gotowości szkolnej dziecka pięcioletniego,
    indywidualizacja procesu naprawczego we współpracy ze specjalistami.
    3. Wspieranie uzdolnień oraz wspomaganie dziecka zgodnie z jego
    wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.
    4. Tworzenie warunków do rozwoju, aktywności dziecka wobec siebie,
    innych ludzi i otaczającego go świata, na różnych płaszczyznach jego
    działalności:
    - kształtowanie u dziecka umiejętności odbioru sztuki (rozwijanie
    wrażliwości estetycznej, wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej,
    ruchowej, rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli i przeżyć),
    - kształtowanie postawy w obcowaniu z otoczeniem przyrodniczym
    i społecznym,
    - nabywanie doświadczeń w obcowaniu z kulturą.
    - nabywanie świadomości prozdrowotnej
    - nabywanie świadomości swoich praw i obowiązków na podstawie
    Konwencji Praw Dziecka
    2
    5. Wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka, współdziałanie
    z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
    6. Wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli.
    7. Stworzenie sprawnego, skutecznego systemu zarządzania placówką.
    8. Zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenia przedszkola
    gwarantującego właściwą realizację zadań placówki.
    9.Dbanie o pozytywny wizerunek przedszkola w środowisku- współpraca
    z lokalnymi instytucjami, mediami, pozyskiwanie sponsorów.
    Zajęcia w poszczególnych grupach prowadzone są w oparciu o program
    ,,Od przedszkolaka do pierwszaka”
    Do realizacji treści programu wykorzystujemy różne metody pracy, między
    innymi:
    - prof. E. Gruszczyk –Kolczyńskiej – zajęcia i zabawy z obszaru edukacji
    matematycznej,
    - metody aktywne : gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów, gimnastyka
    twórcza R.Labana i K.Orffa, techniki parateatralne ( zabawy w teatr),
    Wizja przedszkola
    Wychowujemy przyszłych optymistów.
    Tworzymy warunki edukacyjne i wychowawcze, zapewniające
    wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci zgodnie z ich
    indywidualnymi predyspozycjami( tempem, zakresem potrzeb,
    upodobaniami, rodzajem inteligencji).
    Tworzymy warunki do wszechstronnego rozwoju aktywności:
    społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej, ruchowej
    i zdrowotnej.
    Przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki na dalszych etapach
    edukacyjnych.
    Dziecko w naszym przedszkolu jest:
    Optymistycznie patrzące na świat;
    Ufne w stosunku do nauczycieli;
    3
    Zaradne, radosne, dobre, otwarte na świat i ludzi, kreatywne
    i empatyczne;
    Aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola;
    Twórcze i samodzielne w zabawie i nauce;
    Odpowiedzialne i obowiązkowe;
    Kulturalne i tolerancyjne;
    Świadome różnych zagrożeń.
    Misja przedszkola
    W naszym przedszkolu:
    Dostarczamy dzieciom miłych wspomnień na całe życie;
    Szanujemy i przestrzegamy prawa dziecka;
    Każde dziecko jest dla nas ważne, kochane, traktowane
    indywidualnie i podmiotowo;
    Pomagamy dzieciom w pozytywnym postrzeganiu siebie
    i rozumieniu swoich uczuć;
    Prowadzimy edukację proekologiczną i prozdrowotną, wyrabiamy
    u dzieci nawyki higieniczne, zdrowotne, ekologiczne;
    Jesteśmy otwarci na propozycje i współpracę z rodzicami
    i środowiskiem lokalnym;
    Służymy pomocą w razie trudności wychowawczych;
    Przywiązujemy dużą wagę do świąt rodzinnych;
    Zapewniamy potrzebę swobodnej i bezpiecznej zabawy;
    Organizujemy różnorodne i atrakcyjne zajęcia: wycieczki, wyjścia
    do kina ,teatru, muzeum, pikniki, uroczystości przedszkolne;
    Prowadzimy działania mające na celu wyrównanie szans
    edukacyjnych wszystkich dzieci;
    Zapewniamy wszechstronny rozwój każdego dziecka.
    Priorytetem naszej działalności jest bezpieczeństwo, akceptacja
    i poszanowanie praw naszych wychowanków. Pragniemy
    doskonalić jakość pracy naszego przedszkola poprzez
    rozpoznawanie potrzeb środowiska oraz poszukiwanie
    nowatorskich metod pracy z dziećmi.
    Naszym marzeniem jest, aby dzieci bez widocznego
    wysiłku, bez dużego stresu, bez płaczu osiągały granice,
    które będą nas zdumiewały. Aby były niezwykle pomysłowe,
    miały bogaty słownik, rysowały, malowały, śpiewały
    i tańczyły oraz posiadały niepohamowany głód wiedzy.